Marktbewegingsplan

Afgelopen jaar heb ik mij niet alleen mogen ontwikkelen tijdens de lessen, maar ook tijdens verschillende CV-projecten, stages, werkmomenten en minor. Ik heb tijdens deze ervaringen keuzes gemaakt, waardoor ik een doelgroep voor mijzelf heb kunnen bepalen. De doelgroep waar ik graag bij zou willen opvallen is:

  • B2C bedrijven
  • midden- tot grote bedrijven
  • Sector:
    • Sport
    • Media & Communicatie
    • Tourisme, recreatie en horeca
  • Transparantie en jonge cultuur
  • Marketing, Communicatie & Content

 

Waarom deze doelgroep?

Ik ben deze opleiding begonnen omdat ik geen idee had wat ik wilde doen. Echter vond ik het wel leuk om online creatief bezig te zijn en was ik benieuwd naar hoe ik iets kon verkopen. Deze interesse is gebleven en uitgegroeid naar Marketing, Communicatie & Content. Ik vind het interessant om bezig te zijn met mensen en heb deze ook graag om mij heen. Om deze reden ben ik meer geïnteresseerd in de B2C-sector, de focus ligt namelijk op de Consument.

Ik vind het erg prettig om deel uit te maken van een team, ook omdat ik hierdoor gewaardeerd kan worden voor mijn bijdragen. Ik ben van nature geen individuele werker en voel mij het meest op mijn gemak wanneer ik samen werk met anderen. Daarom ben ik van mening dat minder voldoening kan halen uit een kleiner bedrijf, omdat hier vaak geen grote marketing afdeling is. Teamwerk spreekt mij echt aan en ik kan na een project met samenwerking echt uitkijken naar wat we met een team hebben bereikt. 

 

De keuzen voor de juiste sector is heel snel gemaakt. Hoewel er weinig sectoren echt helemaal aansluiten bij wat ik leuk vind, spreken de sectoren Sport, Media/Communicatie en Toerisme/Recreatie/Horeca mij allemaal aan omdat ze een gemeenschappelijke rode draad hebben die bij mij past. Namelijk: Branding, Promotie en Klantinteractie. Zo draait het in de sportsector bijvoorbeeld om het opbouwen van merkloyaliteit en het promoten van sportevenementen (klant interactie), terwijl in de media- en communicatiesector het aantrekken van kijkers en abonnees centraal staat. In de Toerisme-,Recreatie-, Horecasector is sterke communicatie van belang om reizigers en gasten aan te trekken en een ervaring te verkopen. 

 

Mijn boodschap

Een andere eigenschap die ik graag terug zie is eerlijkheid. Ik ben zelf graag eerlijk en verwacht dit vanuit een bedrijf ook. Als ik iets vervelend vind is onrecht en iemand die liegt. Eerlijkheid kan namelijk leiden tot vertrouwen, en wanneer ik iemand vertrouw kan ik daar goed mee samenwerken. Daarom probeer ik zelf ook altijd zo eerlijk mogelijk te zijn naar iedereen om mij heen.  

Bewijs acties marktbewegingsplan

Bewijs actie 1: LinkedIn post.

Nog een keer knallen!

Een tijd geleden deelde ik een bericht op LinkedIn, over de start van mijn afstudeerperiode. Ik ben nu vier maanden onderweg en ik heb het enorm naar mijn zin!

De afgelopen maanden heb ik mij beziggehouden met het vraagstuk: ‘’Op welke wijze kan een gebruiksvriendelijke website worden gecreëerd voor de productgroep Blue Connect’’.

Naast mijn onderzoek heb ik mij de afgelopen 4 maanden beziggehouden met verschillende marketing vormgevingen voor BlueWay. Dit allemaal om mij nog meer te verdiepen in het werk wat ik na mijn opleiding graag zou willen doen!

Nog een kleine maanden dan ben ik als het goed is afgestudeerd. Hopelijk tot mijn volgende (afgestudeerde) post!

Bewijs actie 2: Curriculum Vitae

Ik heb mijn CV opnieuw ontworpen. Mijn leerdoel was natuurlijk dat ik mijzelf graag op een creatieve manier wil presenteren. Als ik ga solliciteren zal mijn CV de eerste indruk afgeven. Daarom heb ik een nieuwe CV ontworpen, waar ik ook een nieuwe indeling heb gemaakt. 

Er staat nu duidelijk wat mijn ervaring als Junior Marketeer is.

Bewijs Actie 3: Sollicitatie sturen De Bankzitters

Om meer bekendheid te creëren bij mijn doelgroep, heb ik een open sollicitatie gestuurd naar het bedrijf De Bankzitters. 

 

Waarom De Bankzitters?

Ik heb altijd een veilige weg gekozen voor bedrijven die dicht bij Breda liggen, of waar ik iemand binnen het personeel kende. Waarom, geen idee. Wellicht omdat dit mij een veilig gevoel gaf.

 

Daarom heb ik ervoor gekozen om naar dit bedrijf een open sollicitatie te sturen,  het is een jeugdig bedrijf en middelgroot. Ik heb gekozen voor een bedrijf wat ik erg tof vind. Ze maken online content, zowel op YouTube, TikTok als Instagram.  Het is dus een bedrijf dat goed in mijn doelgroep past!

 

De brief:

De Mail:

Ik heb helaas nog geen reactie ontvangen.