VOORTGANG EN REFLECTIE

Leerdoel 3

Leerdoel 3.1:

Ik merk dat ik veel heb geleerd van de gesprekken die ik gevoerd heb. Ik merk dat ik veel zelfverzekerder aan de telefoon ben en ik steady gesprekken kan voeren. Dit is voor mij een hele verandering van wat het voorheen was. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik het afgerond heb. Mijn angst voor bellen is zo groot dat ik mij er echt voor schaam. Want ja ik ben 21 jaar en wie is er nou rond die leeftijd bang om te bellen. Ja ik ken wel mensen die het lastig vinden, maar een echte angst? Nee daar ken ik echt niemand van. Daarom wil ik voor mijzelf dit oplossen of verminderen, ik weet namelijk niet of dit echt voor altijd weg gaat. En hoe fijn is het dan dat je vanuit AMBM aangewezen dit toegewezen krijgt. Het zijn allemaal vreemden en ze moeten voor een datum allemaal gebeld zijn, dus hier ga ik niet onderuit komen. Ik wordt er nu al zenuwachtig van, dus mij lijkt het enorm goed dat ik dit ga doen. AMBM rekent op mij, dus geen smoesjes en andere onzin. Ik ga dit doen. Dit was dezelfde terugblik op semester 1, ik kan nu dus wel zeggen dat het afgerond is.


Leerdoel 3.2:
De gesprekken zijn nog niet afgrond en deze actie ook niet. Maar ik kan al wel concluderen dat het steeds beter met mij gaat en dat de gesprekken helpen mij alles te laten inzien en realiseren naar hoe het zal moeten. Ik zie er zelfs naar uit om deze gesprekken te blijven voeren.

Leerdoel 1

Leerdoel 1.1:
Ik vind het jammer dat het erg onzeker is of ik überhaupt op buitenland stage of minor kan. Die onzekerheid laat mij twijfelen of ik dit nog moet gaan uitzoeken, want ik ben bang dat het anders allemaal last-minute werk gaat worden.. Terwijl een buitenlandstage veel voorbereiding vergt. Toch vond ik het fijn om samen met andere te praten over stages in het buitenland. Zij gaven mij wel echt die positiviteit. Het feit dat ik nu weet dat ik in Nederland mijn Minor en stage wil gaan doen, geeft mij een hele hoop rust in mijn hoofd. Het enige wat er nog moet gebeuren is de stage en minor uitkiezen.

k kan hier dus wel de volgende blokken op doorgaan. Ik hoop namelijk dat ik in die tijd wat meer duidelijkheid krijg over de situaties.

Leerdoel 1.2:
Het is fijn dat ik nu weet dat ik de communicatie kant op wil. Ik had altijd het idee dat iedereen al wist wat ze wilde doen en ik niet. Nu dat duidelijk is geeft dit heel veel rust. Ik kan dus wel zeggen dat de actie is afgerond.

 

Leerdoel 1.3:
Ik hoop mijn stage voor deze maand te kunnen vinden, het is dus nog niet afgerond. Maar ik kan wel zeggen dat ik door dit onderzoek wel een duidelijk beeld heb wat ik precies wil voor in de toekomst en mijn stagen.

Leerdoel 2

Leerdoel 2.1:
Het luisteren naar podcasts hebben mij duidelijk laten inzien dat alleen al het luisteren naar een andere taal kan helpen met het verbeteren van je talen kennis. Podcasts hebben hierbij zeker geholpen en ik merk nu al dat ik zoals ik al zei, betere kennis heb van zowel het Engels als het Italiaans.

 

Leerdoel 2.2:
De app geeft me een duidelijk beeld van waar mijn kennis is op dit moment. Hierdoor raak ik gemotiveerd om door te gaan. Ik was nooit goed in het leren van woorden en zinnen, maar ik merk dat ik het op deze manier erg leuk vind.

Leerdoel 2.3:

Ik heb mij nu aangemeld voor mijn Cambridge examen. Dit was voor mij een enorme stap om te zetten. Ik vind het van mijzelf erg knap dat ik dit gedaan heb, omdat ik merk dat ik hierdoor meer stappen vooruit heb gezet dan alle andere cursussen etc. die ik voor PL heb gedaan. Ik weet nu dat ik goed zal moeten leren en oefenen om het te behalen. Het kost immers erg veel geld en het zou zonden zijn als ik het niet haal, dit voelt dan als enorm veel weg gegooid geld. Ik denk dat dit een mooie investering in de toekomst gaat zijn.