VOORBEREIDENDE OPDRACHTEN

Reflectie introductieweek:

Mijn avontuur bij de opleiding Commerciële Economie begon maandag 27 augustus 2018. ​

Ik kwam aan op school, stik zenuwachtig natuurlijk, maar gelukkig kon ik met 3 vrienden al samen fietsen naar school. We begonnen met een introductie praatje en de docenten stelde zich een voor een aan ons voor. Echter was het na de introductie van deze dag, aan ons de beurt om jezelf voor te stellen aan de klas.​

Een aantal dagen van te voren had iedereen de opdracht gekregen om zichzelf ,door middel van 5 afbeeldingen, voor te stellen aan de coach, medestudenten en aan de Papa en Mama.

Door deze  5 afbeeldingen was het makkelijker om je eigen verhaal te vertellen en ook heel leuk om iedereen een beetje beter te leren kennen!​

Op dinsdag begon de introductieweek dan echt. We vertrokken vanuit school met de hele klas als eerst naar De Galderse meren, hier stond een parcours voor ons klaar en konden we beginnen met de ''teambuilding''. Nadat iedere klas was geweest, zetten we de fietstocht door naar De Mosten. Eenmaal aangekomen bij De Mosten hadden we een korte lunch en begonnen we daarna meteen met de georganiseerde groepsopdrachten. Door deze groepsopdrachten heb ik iedereen nog beter leren kennen.​

Diezelfde avond stond een feest voor alle CE en ORM klassen op het programma. Dit feestje vond ik enorm gezellig, en was een goede afsluiting van deze ondernemende dag. 

Als laatste dag zijn we met zijn alle naar het HBO intro festival geweest, en ook dit vond ik super gezellig.

​Al met al heb ik de klas erg goed leren kennen tijdens de introductieweek, waardoor ik mij erg op me gemak voelde in de klas, maar ook op school.

​De introductieweek heeft zowel mij als heel de klas geholpen om meteen met elkaar samen te werken. Dit gaat zeker helpen dit schooljaar, aangezien we continu samen moeten werken en elkaar moeten helpen.

Lesweek 2:

Hieronder staan gezamenlijk 40 persoonlijke eigenschappen. Deze heb ik verdeeld over mijn positieve- en negatieve eigenschappen.

Positieve eigenschappen:

  • Aanpassingsvermogen
  • Afspraak is afspraak
  • Ambitieus
  • Bedachtzaam
  • Behulpzaam
  • Betrokken
  • Betrouwbaar
  • Collegiaal
  • Creatief
  • Doener
  • Doorzettingsvermogen
  • Eerlijk
  • Energiek
  • Enthousiast
  • Gevoelig
  • Humor
  • Improviseren
  • Innovatief
  • Krachtig
  • Kritisch
  • Kwetsbaar
  • Moedig
  • Oog voor details
  • Nuchter
  • Sociaal
  • Spontaan
  • Teamplayer
  • Toewijding
  • Verantwoordelijkheidsgevoel

 

Negatieve eigenschappen:

  • Niet ordelijk
  • Fel
  • Treuzelaar
  • Geen geduld
  • Niet gedisciplineerd
  • Perfectionistisch

Uit deze 40 kwaliteiten heb ik 3 kernkwaliteiten uitgewerkt. Dit zijn de kwaliteiten waarvan ik denk dat deze erg goed bij mij passen.


Doorzettingsvermogen:

Ik ben een doorzetter, omdat ik nooit zal opgeven zonder dat ik er echt voor gevochten heb. Ik zal nooit zeggen ‘’ik snap het niet’’, voordat ik er alles aan gedaan heb om het uit te zoeken. Dit komt voornamelijk door het sporten, omdat ik ook bij het sporten altijd het hoogste resultaat wil behalen. Echter kan ik dit zeker gebruiken op school als ik opdrachten moet maken. Doordat ik niet snel opgeef, zal ik zeker een stapje verder gaan om bepaalde dingen te onderzoeken dan dat andere studenten dit doen.  

Doener:

Ik ben totaal niet van het afwachten en de ‘het komt wel goed’ mentaliteit. Ik wil altijd zo snel mogelijk ergens aan beginnen. Zo ook met het maken van huiswerk. Ik begin liever meteen dezelfde dag met het maken van huiswerk, dan dat ik het uitstel tot de avond van te voren. Ook vind ik het fijner om niet te lang na te denken over wat ik wil doen. Doordat ik minder lang nadenk over bepaalde dingen zal ik bijvoorbeeld sneller iets doen wat een ander  helemaal niet durft. Ook zal ik misschien sneller dingen doen die helemaal niet handig zijn om te doen.

Eerlijk:

Ik vind dat eerlijkheid een kwaliteit van mij is aangezien ik niet op mijn mondje gevallen ben. Doordat ik niet op mijn mondje gevallen ben zal ik ook sneller zeggen wat ik denk en vind. Ik vind dat ik hierdoor ook sneller een leidende functie kan hebben, aangezien die persoon altijd eerlijk moet kunnen zijn.
Doordat ik altijd eerlijk ben, zullen andere personen ook sneller zeggen wat ze vinden en denken.

 

Doordat ik ook een aantal kwaliteiten niet bezit, wil ik deze dit jaar erg graag leren. Ook wil ik mijn negatieve eigenschappen graag omzetten tot positieve eigenschappen.
Hieronder staan drie leerdoelen die ik dit jaar wil bereiken.

Ik zou graag meer discipline willen hebben;
zodat ik alles op orde heb en altijd een goede planning/overzicht heb voor wat ik die week moet gaan doen. Ik ben namelijk helemaal niet goed in plannen, en hierdoor haal ik slechtere cijfers dan dat ik zou willen. Ik denk als ik begin met een agenda te kopen en deze echt goed te gebruiken dat mijn planning dan steeds beter word. Ook kan ik een cursus volgen voor plannen.

Ik zou graag minder perfectionistisch willen zijn;
ik wil het allemaal enorm goed doen, waardoor ik te lang bezig ben met 1 ding. Hierdoor kom ik vaak in de knoei met tijd. Dit in combinatie met mijn planning zou mij enorm helpen met mijn probleem dat ik te weinig tijd heb voor al mijn vakken. ik weet nog niet zo goed hoe ik dit kan oplossen. Wat ook erg nadelig is van mijn perfectionisme is dat ik hier erg onzeker van kan worden. Ik ga alles overdenken en ik kom vaak niet verder, dan waar ik in eerste instantie gebleven was.

In de eerste les hebben we met de hele klas twee opdrachten uitgevoerd. Deze twee opdrachten stonden in het teken van je eerste indruk.
Bij de eerste opdracht moesten we iemand uit de klas opzoeken waar we tijdens de introductieweek nog weinig hadden gesproken. Van deze persoon moesten we elkaars eerste indruk geven. 

Wanneer je nieuwe mensen leert kennen, laat je een eerste indruk achter. Echter wanneer mensen deze indruk van je hebben is het erg lastig om dit nog te veranderen, het zegt namelijk erg veel over hoe je als persoon bent.

​De eerste indruk die Ocean van mij had is:

  • Aanwezig
  • doelgericht
  • Fanatiek
  • Houdt van uitgaan 
  • sportief
  • spontaan
  • Gezellig

Het was erg leuk om te zien, wat Ocean van mij vind nadat ze mij maar een paar dagen heeft gezien. Het was erg fijn om te zien dat iemand zijn eerste indruk ook zo positief was.

​Als huiswerk opdracht kregen we een test mee naar huis. Ook deze test ging over je persoonlijke eigenschappen.

Met de resultaten die hier uitkwamen konden we vergelijken of de eigenschappen waarvan jij vind dat ze bij elkaar passen ook daadwerkelijk bij je passen.
De resultaten hiervan zijn:
1: Vrolijk en humoristisch
U houdt ervan om te lachen en te plagen. Andere mensen opvrolijken is belangrijk voor u. U probeert de positieve kant te zien van alle situaties.

2: Eerlijk
oprecht en authentiek U bent een eerlijk persoon, niet alleen door de waarheid te zeggen maar ook door een leven te leven dat oprecht is en authentiek. U staat met beide benen op de grond en leeft zonder uiterlijk vertoon; u bent “echt”.


3: Vriendelijk en gul
 U bent gul en vriendelijk naar anderen, en u heeft het nooit te druk om iemand een gunst te verlenen. U geniet ervan om goede daden voor anderen te doen, zelfs als u ze niet zo goed kent.


4: Vermogen om lief te hebben en zich te laten liefhebben
U waardeert intieme relaties met anderen, in het bijzonder met diegenen waarbij het elkaar deelgenoot maken van elkaars leven en voor elkaar zorgen een wederkerig proces is. De mensen met wie u de meeste verwantschap voelt zijn dezelfde mensen die een sterke verwantschap met u voelen.

5: Levenswijs en een goed inzicht
Alhoewel u wellicht niet over uzelf denkt als een wijs persoon, zien uw vrienden u wel zo. Zij waarderen uw standpunt over allerlei zaken en zoeken u op voor advies. De wijze waarop u naar de wereld kijkt snijdt hout voor anderen en voor uzelf.


6: Moed en Onverschrokkenheid
U bent een dapper persoon die niet terug schrikt voor bedreiging, uitdaging, moeilijkheden of pijn. U komt op voor wat juist is, zelfs als er oppositie is. U handelt op basis van uw overtuigingen


7: Creatief

origineel en vindingrijk Het bedenken van nieuwe manieren om dingen te doen is een essentieel deel van wie bent. U bent nooit tevreden met het doen van dingen op de gebruikelijke manier als een betere manier mogelijk is.

8: Sociale intelligentie
U bent zich bewust van de motieven en gevoelens van andere mensen. U weet hoe u zich in verschillende sociale situaties kunt bewegen en er zich comfortabel kunt voelen. U weet wat u moet doen om anderen op hun gemak te stellen.

9: Teamwerker en loyaal aan de groep
U blinkt uit als een lid van een groep. U bent een loyaal en toegewijd groepslid. U doet altijd uw aandeel en u werkt hard voor het succes van de groep.

10: Hoopvol en optimistisch

U verwacht het beste van de toekomst en u werkt om dat te bereiken. U gelooft dat de toekomst iets is dat u onder controle heeft.

11: Leiderschap
U blinkt uit in taken die betrekking hebben op leiderschap: het aanmoedigen van een groep om de dingen te doen en het behouden van harmonie in de groep door ervoor te zorgen dat iedereen zich een deel van de groep voelt. U bent goed in het organiseren van activiteiten en ervoor zorgen dat ze gebeuren.

12: Waarderen van schoonheid en uitblinken
U bent zich bewust van en waardeert schoonheid, uitblinken en/of een vakkundig

uitgevoerde prestatie op alle gebieden van het leven, variërend van de natuur tot wiskunde tot wetenschap tot het leven van alledag.

13: Nieuwsgierig en belangstelling voor de wereld
U bent nieuwsgierig naar alles. U stelt altijd vragen en vindt alle onderwerpen en thema’s fascinerend. U geniet van exploratie en ontdekking.

14: Eerlijk en rechtvaardig
Alle mensen rechtvaardig behandelen is een van uw duurzame principes. U laat uw persoonlijke gevoelens geen rol spelen bij het nemen van beslissingen over andere mensen. U geeft iedereen een kans.

15: IJverig en een echte doorzetter
U werkt hard om datgene af te ronden wat u begonnen bent. Het maakt niet uit wat voor project het is, maar u krijgt het op tijd de deur uit. U wordt niet afgeleid als u aan het werk bent, u haalt voldoening uit het afronden van zaken.

16: Kritisch denker
objectief oordeel en onpartijdig Het zorgvuldig dingen bekijken en ze van alle kanten onderzoeken zijn belangrijke aspecten van wie u bent. U neemt geen overhaaste conclusies en vertrouwt alleen op solide bewijsmateriaal voor het nemen van beslissingen. U bent in staat van gedachten te veranderen.

17: Vergevingsgezind en barmhartig
U vergeeft diegenen die u onjuist behandelt hebben. U geeft mensen altijd een tweede kans. Uw leidend beginsel is barmhartigheid en niet wraak.

 

18: Dankbaar
U bent zich bewust van de goede dingen die u overkomen en u neemt ze nooit voor vanzelfsprekend aan. Uw vrienden en familieleden kennen u als een dankbaar persoon omdat u altijd de tijd neemt om uw dankbaarheid uit te spreken.

 

19: Zelfbeheersing en discipline
U bent in staat om bewust uw gevoelens aan te sturen en te bepalen wat u doet. U bent een gedisciplineerde persoon. U controleert uw verlangens en uw emoties, niet omgekeerd.

 

20: Enthousiast, energiek en levenslustig
Onafhankelijk van wat u doet, u benadert het met enthousiasme en energie. U doet nooit iets half of halfslachtig. Voor u is het leven een avontuur.

 

21: Voorzichtigheid
zorgvuldigheid en discretie U bent een voorzichtig persoon en u neemt consistent zorgvuldige keuzes. U zegt of doet geen dingen waar u later spijt van zou kunnen krijgen.


22: Bescheiden en nederig
U zoekt het spotlight niet op maar geeft er de voorkeur aan dat uw prestaties voor zichzelf spreken. U ziet zichzelf niet als bijzonder en anderen herkennen en waarderen uw bescheidenheid.

 

23: Leergierig
U houdt ervan nieuwe dingen te leren, zowel in een onderwijsomgeving als voor uzelf. U heeft altijd genoten van school, lezen en museums – overal en altijd waar er een gelegenheid is om te leren.

24: Spiritualiteit
zingeving en geloof U heeft sterke en coherente overtuigingen over een hoger doel en betekenis van het universum. U weet hoe u in het grotere geheel past. Uw overtuigingen bepalen uw daden en zijn een bron van steun voor u.

 

Lesweek 3:

Voor de tweede les moesten we ook een opdracht voorbereiden, ook wel de 360 graden feedback. In deze les moesten we aan 10 personen 4 vragen stellen.

De vragen waren:

Noem 3 positieve eigenschappen van mij.

Noem 3 vaardigheden waar ik goed in ben.

Wat zouden mogelijke valkuilen voor mij kunnen zijn bij mijn studie?

Welk beroep/ondernemerschap zou jij bij mij vinden passen en waarom?

 

Mijn positieve eigenschappen:

De meest voorkomende antwoorden waren dat ik oog voor details heb, zakelijk en doelgericht ben. Ik vind deze drie eigenschappen wel bij elkaar passen, en ik denk daarom dat deze drie eigenschappen meerdere keren samen genoemd werden. Echter vond ik het verrassend dat ik nog niet aan deze eigenschappen gedacht had. Het is leuk om te zien dat mensen mij toch anders zien dan dat ik mijzelf zie. 

De meeste eigenschappen waren voor mij geen verrassing, zoals dat ik sociaal, vrolijk, betrouwbaar, spontaan, behulpzaam, eerlijk, nuchter, moedig, perfectionistisch ben en doorzettingsvermogen. Ik kreeg ook te horen dat ik een echte Teamplayer ben. Als ik namelijk in een groep werk, wil ik het hoogst haalbare resultaat halen. Echter vind ik het wel noodzakelijk dat dit wel samen met iedereen uit de groep gebeurd.

Al met al vind ik dus alle genoemde eigenschappen erg bij mij passen. En het is erg fijn om te horen van andere mensen dat zij dit dus ook als positieve eigenschappen zien.

Mijn vaardigheden:

Tijdens het bespreken van mijn vaardigheden, viel het mij op dat veel van mijn vaardigheden goed te gebruiken zijn bij deze opleiding. Zoals organiseren, oog voor details, behulpzaam, doorzettingsvermogen en dat ik op de voorgrond durf te treden. Ik merk dat ik dit ook niet zo moeilijk vind om te doen. Hierdoor kan ik wel zeggen dat deze eigenschappen erg bij mij passen.

Mijn valkuilen:

Ook hier verbaasd het mij niet wat er uitgekomen is, mijn grootste valkuil zal mijn sociale kant en mijn organisatie kant zijn voor mijzelf. Ik ben namelijk erg sociaal, maar ik heb moeite met het zeggen van nee. Ik ga graag naar feestjes en blijf daar dan vaak erg lang hangen. Hierdoor ben ik de dag erna vaak erg moe, en kan ik weinig doen aan school. Dit moet ik gaan veranderen en ik moet er erg op gaan letten. Ook ben ik vaak te perfectionistisch en hierdoor ben ik vaak te lang bezig met mijn huiswerk, waardoor ik bijna altijd tijd te kort kom om andere vakken nog te kunnen doen. Hierdoor werk ik vaak avonds/’s nachts door. Ook kan ik erg fel zijn, omdat ik altijd mijn mening uitspreek, maar hierdoor kan ik minder toegankelijk zijn voor andere. Dit kan komen omdat ze het misschien vervelend vinden of dat ze mij niet durven aanspreken.

Mijn type beroep/ondernemerschap:

‘’leiding geven aan een verkoopteam of relaties met klanten onderhouden, zie ik jou wel doen’’ zeiden veel mensen. Ook vonden zij mij wel een manager functie passen. Wat ik zelf ook wel bij mijzelf vind passen is een eigenonderneming. Dit omdat ik graag de touwtjes in handen wil hebben, en ik het leuk vind om met klanten te praten en te kijken wat zij graag

willen. Het mooiste vind ik dan de reactie die ik krijg als dit dan ook gelukt is.

 

Resultaat:

Het resultaat van mijn 360 graden onderzoek, kan ik erg koppelen aan deze studie. Ook kan ik mijn toegewezen beroep/ondernemerschap koppelen aan commerciële economie. We leren bij deze opleidingen verschillende onderdelen die terug komen in mijn resultaten. Ik leer bv. hoe ik moet communiceren met klanten, en hoe ik onderzoek moet doen. Als ik bij een bedrijf werk, zal ik dit beide ook erg goed onder de knie moeten hebben.

In mijn intake gesprek kwamen een aantal dezelfde kwaliteiten uit. Ik hoorde namelijk dat ik erg sociaal ben en dat ik nuchter ben.
Mijn zwakkere punten in mijn intake gesprek waren dat ik misschien te perfectionistisch ben. Dit is ook een eigenschap waar ik aan moet gaan werken. Ik kreeg in mijn intake gesprek terug gekoppeld, dat perfectionisme niet persé een slechte eigenschap was. Het was namelijk erg goed om iets perfect te willen doen, als ik er maar niet te veel in door zou slaan.

 

In deze les had ik ook mijn kennismakingscoachgesprek met Jeannette. Hiervoor moest ik een aantal vragen voorbereiden. Het invullen van deze vragen was erg handig, het gesprek liep hierdoor erg soepel en we hebben in een kortere tijd veel besproken. De vragen en antwoorden heb ik hieronder gezet:

Eerste indruk van CE en de klas / contact met medestudenten?

-        In eerste instantie vond ik de klas niet heel erg bijzonder. Er waren enorm veel jongens en heel weinig meiden. Ik merkte dat iedereen hier aan moest wennen, en ikzelf ook. Maar nu we een aantal weken verder zijn, is bijna iedereen aan elkaar gewend en is het eigenlijk heel gezellig. We zitten vaak in de pauze met grote groepen bij elkaar, en buiten school heb ik met een aantal klasgenoten contact.
Ik kende Fleur en Splinter al, maar ik vind het wel heel erg leuk dat ik het met heel veel meer studenten uit de klas kan vinden.

Zijn er grote veranderingen in de persoonlijke situatie (op kamers, familie etc.)?
Er is de laatste tijd niet heel veel veranderd in mijn leven.

-        Ik woon nog thuis.

Overige zaken die je wilt bespreken met je coach? Zijn er bijzondere omstandigheden die de studievoortgang belemmeren?

-        Mijn ouders zijn ong. 2 jaar geleden uit elkaar gegaan, en dit heb ik laatst pas allemaal op een rijtje kunnen zetten. Maar als er iets veranderd of iets niet goed gaat thuis heb ik hier nog steeds last van.

De coach vind het leuk wat meer over jou te weten zoals jouw woonsituatie, laatst gevolgde opleiding (middelbare school/MBO/HBO), huidige werk/bijbaan/onderneming, favoriete vrijetijdsbesteding/Hobby’s,

·        Ik woon nog steeds thuis, in breda. Mijn ouders zijn gescheiden, en woon het meest bij mijn moeder. Ik heb afgelopen jaar mijn Havo afgerond, en dit heb ik gedaan op De Nassau in Breda. Ik werk in een bloemen winkel, en ik doe hier van alles. Ik verkoop producten, geef mensen advies, maak boeketten en neem bestellingen op. Dit is de reden waarom ik dit werk erg interessant vind en met veel plezier doe. Ik ga graag uit, met mijn vriendinnen en vrienden. Ik ben vaak te vinden in Bavel, maar ook vaak in de stad. Shoppen en terrassen vind ik ook erg gezellig om te doen, maar ik vind films/series kijken ook helemaal geen probleem. Ik heb vanaf mijn 5e jaar gehockeyd en ben op mijn 16e gestopt. Ik ben gaan voetballen, omdat ik mij meer wilde focussen op school en mijn vriendinnen. Ik wilde niet meer 4/5 keer per week hockeyen, maar ik vond het wel belangrijk om een teamsport te blijven doen

In de les moesten wij werken aan ons persoonlijk profiel. We moesten 7 regels tekst maken waarin je jezelf moest verkopen. Hierin moesten mijn kwaliteiten en voorbeelden van deze kwaliteiten staan.


Mijn 7 regels:

Mijn naam is Fay Henken, ik ben 19 jaar oud en ik kom uit Breda. Voordat ik begon aan de studie Commerciële Economie aan Avans Hogeschool in Breda, zat ik op de HAVO op de Nassau in Breda.

 

Ik ben een sociale, spontane en behulpzame meid die graag andere mensen wil helpen en zal ook altijd klaar staan voor vrienden en familie. Samenwerken vind ik erg fijn om te doen, omdat je samen hetzelfde doel hebt en er hierdoor samen voor wil zorgen om dit doel zo goed mogelijk te kunnen bereiken. Dat is ook een van de redenen waarom ik wil dat andere personen op mij kunnen bouwen en vertrouwen, want dat vind ik het belangrijkste wat er zowel op sociaal- als school/werkgebied bestaat.

 

Ik vind het fijn om altijd wel mensen om mij heen te hebben waarmee ik kan lachen en plezier kan hebben, maar soms vind ik het ook enorm fijn om even alleen te zijn. Omdat ik mij dan het beste kan focussen, en hierdoor de beste resultaten kan halen.

 

4 Kernkwadranten van Ofman

In de les moesten we ook opzoeken wat de Kernkwadranten van Daniel D. Ofman waren. Ik kwam er achter dat dit schema’s waren, waarin je jouw kwaliteiten moest invullen. Doordat je dit schema invulde kwam je er achter dat je positieve eigenschappen niet altijd positief hoeven te zijn. Ik heb hier mijn 4 kern eigenschappen ingevuld en ik vond het erg interessant om te zien wat mijn valkuilen konden zijn.

In de les heb ik geleerd wat de kernkwadranten van Daniel Ofman zijn en ben ik hiermee aan de slag gegaan. Onderstaand zie je 3 kernkwadranten, die ik heb uitgewerkt door mijn belangrijkste kwaliteiten te gebruiken.

Lesweek 5

Voor les 5 moest ik op internet cv´s opzoeken. Ik heb hieronder een aantal linkjes gezet van deze websites waarop de winnende cv´s van de afgelopen maanden staan. Ik heb ook een website bekeken met opvallende cv´. Ik vond het leuk om te zien dat niet alle cv´s op elkaar lijken en hierdoor kan je je zelf enorm laten uitblinken bij een sollicitatie.
Site 1:
https://sollicitatielab.nl/Het-cv-van-de-maand/De-beste-cv-s-van-2017/
Site 2:
https://sollicitatielab.nl/de-60-beste-cv-s-jaar/
Site 3:
https://www.lifebrander.nl/blog/origineel-cv/25-opvallende-cvs/
Site 4:
https://www.lifebrander.nl/blog/curriculum-vitae/het-beste-cv-ooit/

 

Ook moest ik als voorbereidende opdracht een eigen cv maken. Ik vond het erg lastig om te bepalen wat er allemaal in een cv moest staan. Daarom heb ik mijn cv gemaakt met behulp van een website. Mijn cv staat onder het kopje Curriculum Vitae.

Lesweek 7/9

Algemene ervaringen:

Hoe is het blok 1 bevallen?

  • Blok 1 vond ik heel eerlijk, best wel tegen vallen. Ik dacht eerst dat ik enorm veel zin had om weer naar school te gaan. Maar door alle lesstof die ik vorig jaar al gehad had gekregen, waren de lessen erg saai en had ik moeite om naar school te komen. Ook was het lastig omdat ik veel vrij stelling had, om aansluiting te vinden met de mensen in mijn klas.

Hoe is de eerste indruk van de opleiding (zijn er dingen die je verrassen of is de opleiding zoals je vooraf dacht, hoe is de eerste indruk)?

  • Nee, er waren voor mij geen verrassingen.

 

Heb je het gevoel dat je hier bij CE/SBRM op je plek zit?

  • Ja, dat gevoel heb ik nog steeds.

 

Hoe gaat het in de klas / contact met medestudenten? (P2P)

  • Ik vind het lastig om enorm veel contact te leggen met medestudenten, aangezien ik vrij weinig op school ben geweest afgelopen blok. Echter gaat de samenwerking met mijn groepjes best wel prima.

 

Ervaringen lessen:

Wat vind je tot nu toe van de lessen? (inhoud, docenten, manier van lesgeven, niveau etc.)

  • Best wel saai, omdat het voor mij natuurlijk dubbel op is. Echter vind ik het wel fijn dat het niveau hetzelfde is gebleven en de lessen blijven natuurlijk inhoudelijk wel interessant.

Waarover ben je tevreden?

  • Over het feit dat ik wel aan school blijf werken, en het niet laat liggen omdat ik het al gehad heb. Ik moet wel zeggen dat dat lastig is, maar het lukt mij volgens mij redelijk goed.

 

Waarover ben je minder tevreden?

  • De behaalde resultaten in de tentamenweek.

 

Studieresultaten:

Heb je al resultaten terug van je eerste vakken? Ben je tevreden met deze resultaten?

  • Sommige vallen echt mee en ben ik erg tevreden mee, maar sommige vakken vallen wel tegen. En vind het jammer dat ik die moet herkansen.

 

Ben je al gestart met studeren voor de tentamens? Vertel kort op welke manier je hebt gestudeerd.

  • Ja ik heb planningen gemaakt wat ik per dag wil gaan leren.

 

Hoe zit het met je studiemotivatie?

  • Hier moet ik echt nog even aan werken.

 

Heb je ondersteuning nodig bij het studeren?

  • Alleen bij het van BM, maar daar ben ik al mee bezig.

 

Overige persoonlijke zaken:

Zijn er grote veranderingen in de persoonlijke situatie (op kamers, familie etc.)?

  • Nee er zijn geen grote persoonlijke veranderingen.

 

Zijn er persoonlijke omstandigheden die de studievoortgang belemmeren?

  • Op dit moment niet.

 

Overige zaken die je wilt bespreken met je coach?

  • Nee.